Automatkaja

Heaks mooduseks trahve vältida on otsida endale ette “jänes”. See käib nii, et sõidad sellise kiirusega, millega trahvi ei saa ja ootad. Kui sinust möödub kiiremini sõitev kohalik, siis „haagid sappa“. Eriti hea kui saad kolmandaks. Sappa haakimise peale mujal maailmas ei pahandata. Nüüd püsid lihtsalt sabas. Kohalik enamasti teab, kus on võimalikud politsei pesitsuspaigad ja vähendab seal kiirust. Samas, kui teist möödub mõni veel kiirem, võid jänest vahetada ja veel kiiremini edasi liikuda. Samas ole veendunud oma sõiduoskustes suurel kiirusel. Ei saa kuidagi heaks kiita lubatust suurema kiirusega sõitmist, aga paljudes maades liigub üldine liiklusvool lubatust kiiremini. Sageli on ohutum voolus püsida, kui “korralikku mängides” sundida kõiki endast mööda sõitma.
  1. Poolas on kasulik mõnele rekkale järele sõita, siis jõuab ilusti päevaga ühest otsast teise, kui ei kasuta kiirteed. Poolas on politseid suht palju, aga põhiliselt tegeletakse rekkameestega ja kui liikled sujuvalt, siis automatkajat ei torgita.
  2. Itaalia polegi hull, kui saad selgeks nende kombed ja varud aega, sest kogu liiklus on selline (hullumaja), kui ei kasuta kiirteid. Tegelikult on nii, et kui märkad ja suudad sisse elada nende liiklusesse, pole häda midagi, tavaliselt on kõik viisakad, kui nähakse veel, et välismaa numbriga auto.
  3. Hispaanias ja üldse Lõuna-Euroopas ei tasu imestada, kui ka sinu autot veidike paigast kangutada üritatakse. On igati normaalne nähtus oma kohale manööverdades esimest ja/või tagumist autot kergelt tonksata. Kuidas sa muidu tead, kas auto ikka võimalikult ruumisäästlikult pargitud.
  4. Lõuna-Itaalias ei eksisteeri sellist asja nagu punane või roheline tuli või ühesuunaline liiklus, isegi kui selleks on tsiviliseeritud ühiskonnale fooride või märkidena tuttavad liikluskorraldusvahendid üles seatud. Nii et ristmikul parem ära üritagi aru saada, mis toimub. Selleks ajaks, kui aru saad, on sinust kohalikud üle sõitnud kümneid kordi.
  5. Lõuna-Euroopa mägistel teedel, kui sa ise ei taha või ei söanda mööda sõita, siis jäta alati ruumi sellele, kes tahab mööda sõita. Ära otsusta kellegi teise eest, millist manöövrit ta tohib teha või ei tohi. Jäta talle ruumi. Kui keegi sinust mööda sõidab ja hiljem talle järgi jõuad ja tahaksid temast mööduda, võid seda rahulikult teha. Kui tema hiljem jälle tahab sinust mööduda, siis on see igati normaalne. See on ainult Eesti kiiks, et kui mina sinust mööda sõitsin, siis sina minust enam ei tohi.
  6. Montenegrosse sõitjatele teadmiseks, et ikka kehtib 10 EUR ökoloogia maks.
  7. Autorent Kreetal. Kütusekulu ei ole mõtet küll arvutama hakata, üle paarisaja km päevas eriti ei jõua sõita nagunii ning kuna teed on suht mägised, siis sellelt ökopillilt küll mingit kokkuhoidu ei tule. Pigem vaata, et endal mugavam istuda oleks ja väljavaade suurem, kui tankiperiskoobist. Ja soovitan vältida kruusaiteid, neil on imelik komme seal olematuks või läbimatuks muutuda.
Arvan, et ei ole mingit mõtet auto ette broneerida, kõik kuurordid on seal rendifirmasid täis ja meie küll ei saanud aru, et oleks väiksemgi oht olnud, et autod otsa saavad.

« Tagasi