Kas kiirus on ohtlik |
Kiirus on ohtlik peamiselt siis, kui ta ei vasta teetingimustele, liiklusolukorrale või juhi kogemustele.
Puudulik juhtimisoskus, mis aeglasel sõidul silma ei torka, saab kihutamisel saatuslikuks. Kiirust ei tohi suurendada igavuse tõttu või kaaslastele demonstreerimiseks.
Liiklusmärgid ja -eeskirjad määravad kiiruse ainult teatud kohtades.
Kuid ka piiratud maksimaalkiirust ei tohi
arendada alati. Kiiruse valikul tuleb arvestada teetingimusi, nähtavust ja vaatepiiri, liikluse intensiivsust ja ise¬loomu, samuti sõiduki iseärasusi ja seisundit.
Juht peab vähendama kiirust või peatama auto niipea, kui on karta, et tekib oht liiklemisele.
Teetingimused ei piirdu sellega, et üks tee on teisest libedam. Suurt mõju avaldab vajalikule peatusteekonnale tee pikikalle. Ka põikkallet tuleb arvestada, sest see soo¬dustab külglibisemist. Suure kiirusega on eriti ohtlik sõita kurvilisel teel, kus auto võib kaotada teelpüsivuse.
Üherealised maanteed ei ole kunagi ette nähtud sõiduks üle 120 km/h. Ühe suuna jaoks 4,5 m laiuse liiklusribaga teid ehitatakse kiirusele kuni 100 km/h ja 3,0 m laiuse liiklusribaga teid kiirusele kuni 80 km/h.
Nii suur kiirus võib olla ohutu ainult siis, kui teekate on terve ja kuiv, nähtavus hea ja puuduvad teised liiklusvahendid.
Vaatepiiri ahendavad teeprofiil, maastiku iseloom, teel ja selle kõrval asuvad takistused ning liiklusvahendid.
Kiirus tuleb valida selline, et alati oleks võimalik peatuda igas lähimas ohtlikus kohas: kurvi nähtava osa lõpus, mäetipus, bussipeatuses jne.
Nähtavus halveneb pärast päikeseloojangut, tiheda pilvisuse, vihma- ja lumesaju ning udu puhul, kusjuures kauged esemed muutuvad nähtamatuks, lähematel kaovad aga teravad piirjooned. Vastavalt nähtavusele valitakse kiirus, mille juures peatusteekond ei ole nähtavuskaugusest suurem.
Liiklusvahendi seisukord sõltub tema tüübist, vanusest ja tehnilisest korrasolekust. Mida kulunum auto, seda rohkem ta tõmbab tähelepanu sõiduteelt kõrvale. Ohtlik on kiire sõit kulunud rehvidega. Katusele paigutatud last vähendab teelpüsivust kurvides. Võõra autoga tuleb sõita aeglaselt ka heades tingimustes.
« Tagasi
Puudulik juhtimisoskus, mis aeglasel sõidul silma ei torka, saab kihutamisel saatuslikuks. Kiirust ei tohi suurendada igavuse tõttu või kaaslastele demonstreerimiseks.
Liiklusmärgid ja -eeskirjad määravad kiiruse ainult teatud kohtades.
Kuid ka piiratud maksimaalkiirust ei tohi
arendada alati. Kiiruse valikul tuleb arvestada teetingimusi, nähtavust ja vaatepiiri, liikluse intensiivsust ja ise¬loomu, samuti sõiduki iseärasusi ja seisundit.
Juht peab vähendama kiirust või peatama auto niipea, kui on karta, et tekib oht liiklemisele.
Teetingimused ei piirdu sellega, et üks tee on teisest libedam. Suurt mõju avaldab vajalikule peatusteekonnale tee pikikalle. Ka põikkallet tuleb arvestada, sest see soo¬dustab külglibisemist. Suure kiirusega on eriti ohtlik sõita kurvilisel teel, kus auto võib kaotada teelpüsivuse.
Üherealised maanteed ei ole kunagi ette nähtud sõiduks üle 120 km/h. Ühe suuna jaoks 4,5 m laiuse liiklusribaga teid ehitatakse kiirusele kuni 100 km/h ja 3,0 m laiuse liiklusribaga teid kiirusele kuni 80 km/h.
Nii suur kiirus võib olla ohutu ainult siis, kui teekate on terve ja kuiv, nähtavus hea ja puuduvad teised liiklusvahendid.
Vaatepiiri ahendavad teeprofiil, maastiku iseloom, teel ja selle kõrval asuvad takistused ning liiklusvahendid.
Kiirus tuleb valida selline, et alati oleks võimalik peatuda igas lähimas ohtlikus kohas: kurvi nähtava osa lõpus, mäetipus, bussipeatuses jne.
Nähtavus halveneb pärast päikeseloojangut, tiheda pilvisuse, vihma- ja lumesaju ning udu puhul, kusjuures kauged esemed muutuvad nähtamatuks, lähematel kaovad aga teravad piirjooned. Vastavalt nähtavusele valitakse kiirus, mille juures peatusteekond ei ole nähtavuskaugusest suurem.
Liiklusvahendi seisukord sõltub tema tüübist, vanusest ja tehnilisest korrasolekust. Mida kulunum auto, seda rohkem ta tõmbab tähelepanu sõiduteelt kõrvale. Ohtlik on kiire sõit kulunud rehvidega. Katusele paigutatud last vähendab teelpüsivust kurvides. Võõra autoga tuleb sõita aeglaselt ka heades tingimustes.
« Tagasi