Ohutu ja säästlik sõidustiil

 Ohutu ja säästliku sõidustiili põhilisteks eesmärkideks on:
1. Vähendada keskonnasaastet (heitgaaside hulk ja müratase)
2. Tõsta sõidu turvalisust ja vähendada sõidustressi
3. Kahandada avariiohtu
4. Säästa nii kütust kui ka sõidukit
Mõned kuldreeglid:
Sõida tahhomeetri rohelises alas. Sõites selliselt, et mootori pöörded jäävad vahemikku 1200 – 1600 p/minutis, kaasneb madalam kütusekulu, väiksem müratase ning vähem heitgaase.
Kiirenda mõõdukalt
Kiirendamisel mitte ületada 1800 p/minutis – kõrgemate pööretega kaasneb oluliselt kõrgem kütusekulu. Samuti ei ole soovitatav kiirendada ökonoomsetest pööretest madalamate pööretega, (vahemikus 600-1100 p/minutis), ka sellisel juhul kaaseneb kõrgem kütusekulu.
Käike vaheta õigeaegselt
Käike vahetatakse vastavalt vajadusele kõrgemale või madalamale käigule nii ruttu, kui võimalik. Hoides pöörded ökonoomses vahemikus saavutatakse väiksem kütusekulu.
Jälgi liiklust tähelepanelikult
Liiklust jälgitakse kaugele ette ning tegutsetakse sellele vastavalt. Hoitakse piisavat pikivahet, et aegsasti oma manöövreid ja peatumisi planeerida, vältida äkilisi manöövreid (järsud kiirendused ja pidurdamised) ning seega kahandada avariiohtu. Veeremisenergiat kasutatakse maksimaalselt ära, pidurdatakse mootori ja retarderiga (ehk jõuülekandepiduriga), see alandab keskmist kütusekulu, on sujuvam ja säästab piduri detaile.
Kurve läbi ökonoomselt
Kurvi võtmist plaanitakse ette aegsasti, kurvi sisenetakse kõrgeima käiguga, millega kurv on läbitav. Sobiv kiirus kurvi läbimiseks on vajalik saavutada enne kurvi sisenemist, kurvis olles on pidurdamine oluliselt ohtlikum. Kurv läbitakse ühtlase gaasiga ja kiirendamist alustatakse alles peale ohtutut kurvi läbimist.
Kontrolli sõiduki rehvirõhku regulaarselt
Rehvirõhk alaneb normaalselt 0,1 bar kuus. Lubatust 0,1 bar madalam rehvirõhk suurendab kütusekulu ca 1%. Rehvirõhu langedes alla tehase poolt etteantud normi suureneb müratase mitmekordseks ning olulisel määral rehvide kulu.
Ära lase mootoril põhjuseta töötada
Alusta sõitu niipea, kui klaasid on jää- ja uduvabad, mootor soojeneb sõidu ajal paremini. Pea meeles, et tühikäigul töötava mootori väljalaskegaasid reostavad õhku meie ümber.


« Tagasi